Beste Jesper,

Welkom op deze info pagina!

Toen ik gisteren thuiskwam van vakantie, las ik jullie uitnodiging voor deze RFI. Er was dus extreem kort tijd om diep op de vragen in te gaan. De Excel heb ik, voorzover als kon binnen de tijd, ingevuld en per mail verstuurd. Ik hoop dat er in een later stadium gelegenheid is  om nader kennis te maken. Ik denk dat onze ervaring en reputatie daar aanleiding voor zou kunnen geven. Wellicht in een wat andere samenwerkingsafspraak dan jullie nu voor ogen lijken te hebben.

Ik zie voor mijn bureau en mijzelf meerdere mogelijke rollen:

  1. Als uitvoerend bureau, van concepting  tot en met turn key uitvoering, inclusief analyse van resultaten.
  2. Op het gebied van het ontwikkelen van projecten met personal- en dynamic video hebben wij (als founder van www.storyteq.com) unieke ervaring met meer dan 250 van dergelijke projecten. Ik kan jullie adviseren op dit gebied, als pionier op dit gebied.
  3. Als consultant zou ik de verschillende interne opdrachtgevers bij Achmea kunnen ondersteunen en adviseren op het gebied van de nieuwste ontwikkelingen binnen het digitale video domein. Zeker waar het gaat om dynamisch en automatisch genereren van video's in zowel CRM- als in online advertising. Ook op zeer grote schaal, zoals Storyteq dat al doet voor veel grote corporates als Heineken, TUI, Samsung enz. enz.

Talmon is een  smart video agency dat je aantoonbaar laat scoren met video marketing
Wat maakt onze video’s smart? Ze zijn slim geproduceerd, voor de juiste kanalen, formaten en marketing- en sales toepassingen. Daarnaast is Talmon expert op het gebied van personalized- & dynamic video en public storytelling. Om er zo voor te kunnen zorgen dat video's zo persoonlijk en relevant mogelijk zijn voor de doelgroep. Voor meer engagement en betere conversie. Overal in de customer journey!

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn en welke vervolgvragen er zijn.

Hartelijke groet,

Ab Talmon, directeur

WAT IS ONLINE STORYTELLING?

Online storytelling is de meest effectieve manier om jouw boodschap over te brengen. Beeld trekt sneller de aandacht dan alleen tekst en blijft beter hangen. Een goed verhaal zorgt namelijk voor een onuitwisbare indruk. Dat wil jij toch ook?

Video is het krachtigste medium om echt in contact te komen met klanten en de soorten gepersonaliseerde ervaringen te leveren waaraan zij gewend zijn geraakt. 
Je wilt zichtbaarheid creëren voor je merk, dienst of product.
Je wilt gericht je doelgroep kunnen bereiken. Je wilt je onderscheiden, je doelgroep aan je binden en ze bewegen tot actie. Je wilt je traffic vergroten, hogere CTR-scores etc.
Dan kun je niet meer om online video en online storytelling heen.

Bekijk de video "Wat is online storytelling?

De basis is altijd een goed verhaal dat consequent wordt verteld in alle media en over alle kanalen. Off-line én online.
Zo worden er tegenwoordig 1200% meer video’s dan stilstaand beeld gedeeld op social media, en gebruikt 87% van de online marketeers videocontent. Video marketing is het structureel, over een langere periode, inzetten van online video. Een goede videomarketing strategie opzetten is dus van essentieel belang en betaalbaar als je het ‘smart’ bedenkt en produceert.
Talmon lost dit soort vraagstukken doeltreffend en resultaatgericht op voor zijn klanten. Uiteraard met slimme techniek (van onze partner StoryTEQ of de bestaande infrastructuur van de klant), maar zeker ook door mee te denken over de content zelf en de slimme productie ervan. Want video is vandaag de dag veel meer dan een keer één video afleveren. Een goede video wordt veel bekeken, gedeeld en levert meetbaar positieve resultaten op tegen relatief lage kosten.

Recent project voor Syntrus Achmea

Bekijk hieronder de moodfilm die wij begin van 2020 hebben opgeleverd aan Syntrus Achmea.


De basis voor deze film vormde onderstaande 'corporate story' die Cascade Communicatie in Amsterdam voor hen had gemaakt.

Corporate story

Heden – verleden - toekomst

Syntrus Achmea Real Estate & Finance vindt dat vermogensbeheer moet bijdragen aan een duurzame toekomst. Daarom kiezen wij voor investeringen met financieel én maatschappelijk rendement. We werken voor onze klanten – en hun klanten – aan een gezonde financiële basis en een aantrekkelijke leefomgeving. Voor nu, straks en later.

Wij zijn een Stadspartner. Wij maken verbinding met alle partijen die kunnen helpen om wijken en steden beter te maken. Vanuit een gezamenlijke ambitie en gericht op de lange termijn. Daarmee leveren we een actieve bijdrage aan meer betaalbare woningen voor de middeninkomens, minder uitstoot v an CO2, een betere bereikbaarheid en inclusieve gemeenschappen.

Hoe we dat doen? We zetten volop in op nieuw, energiezuinig vastgoed, ook in wijken die nog niet floreren. We verduurzamen oudere woningen, adviseren gebruikers over energiebesparing en lopen voorop met het beschikbaar stellen van elektrische deelauto’s. Ook vergroten wij de leefbaarheid door het bijeenbrengen van wonen, werken en winkelen in mixed-use gebouwen.

Met onze wortels in het Nederlandse pensioenstelsel zit maatschappelijke verantwoordelijkheid in onze genen. Via onze klanten beleggen wij voor de oudedagsvoorziening van miljoenen Nederlanders. Van boeren tot bankmedewerkers. En van chauffeurs tot metaalbewerkers en verpleegkundigen. Het is onze ambitie om hun leven te verrijken.

En ja, wij leggen de lat hoog. Wij willen de beste investment manager van Nederland zijn. Vanuit de overtuiging dat een duurzame samenleving de meeste waarde oplevert voor álle stakeholders. Dat dwingt ons om continu te verbeteren en te vernieuwen. Om innovatieve oplossingen te bedenken, gekoppeld aan solide vermogensbeheer. Zo leveren wij financiële en maatschappelijke waarde. Zo  Beleggen wij met Betekenis!

ONZE AANPAK

REACH

Eerst bedenken wij strategische oplossingen om mensen te bereiken

TOUCH

Vervolgens passen we online storytelling principes toe om mensen te raken

MOVE

Om zo te zorgen dat mensen daadwerkelijk in beweging komen

RESULT

Door continue meten en analyseren, optimaliseren wij het resultaat

Image

Casestudies uit de Masterclass
"Video in de communicatiemix"

Hoe zet je video strategisch in? Hoe wordt het een vast onderdeel van je communicatiemix? Welke stappen kun je zetten om met behulp van data je klanten beter te informeren? En hoe krijg je de executive buy-in, want niet iedereen ziet direct de toegevoegde waarde van video. 
Onderwerpen die o.a. aan de orde komen in de NIMA Masterclass van Ab Talmon en Gustaaf Vossenaar .

Dynamic Storytelling
in 90 seconds
Wat is online storytelling?
Public Storytelling voor publieke organisaties
Samsung Valentijns > 94 miljoen views! FB (reach!)
Brunel case video 
FB/Insta

Squla case video FB/Insta/Youtube

KLM case video
CRM
Luminus case video
CRM
Van Gogh Museum
case video CRM
Heineken case video FB/Insta
Brunel - Dynamic FB / Insta / Youtube ad

Mysteryland -
personal aftermovie

Heineken Biertegoed -Dynamic FB / Insta/ Youtube ad
Porsche
Dynamic FB ad

NIEUW! Masterclass nu ook bij NIMA

Uitgelicht: Samsung - 'Valentijn'


De vraag van Samsung

Samsung wilde bewustwording creëren rond de Samsung Galaxy A-serie. Deze modellen zijn minder bekend dan het Flagship model. Voor het eerst koos Samsung voor een onconventionele aanpak in het middensegment; geen verkoopactivatie, maar een gepersonaliseerde videocampagne om de betrokkenheid te vergroten. Het doel: zoveel mogelijk gebruikers bereiken en betrekken. Dit alles moest gebeuren met zo weinig mogelijk budget.

Onze oplossing
Samsung doorbreekt grenzen en brengt mensen dichter bij elkaar. Millennials ontwikkelen zichzelf en 'doen hun eigen ding'. Maar ze zijn gevoelig en nieuwsgierig naar wat andere mensen van hen vinden. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een manier om dit te doorbreken in een gepersonaliseerd videoformaat.

In de video speelt Samsung in op populaire dating-apps en hun aantrekkingskracht. Meerdere keren per dag controleren we profielen in dating-apps en bespreken die met onze vrienden. Dit is precies wat er gebeurt in de gepersonaliseerde Valentijns videopromotie, waarin jijzelf de hoofdpersoon bent. De personalisatie in de video's zijn gebaseerd op je Facebook profiel. Hier krijgt de app je foto's, relatiestatus, leeftijd, interesses en woonplaats die vervolgens door drie knappe mannen of vrouwen worden besproken. Net als in het echte leven, maar met als enige verschil dat je mee kunt kijken.

Het resultaat
Binnen 8 dagen 94 miljoen views (!) op Facebook, zonder één Euro advertentiebudget uit te geven. Dit is voor Nederland de best scorende 'viral' aller tijden. De investering van Samsung is met een ROI van meer dan 1.000% terugverdiend als je het bereik omrekent naar advertentiewaarde.

"We hadden een mediabudget opzij gezet om de campagne op Facebook te promoten", zegt Marius Klijzing (Product Manager Mobile Samsung Nederland). "De gepersonaliseerde videocampagne is echter volledig viraal verlopen, volledig organisch. Dit is echt uniek en gaat onze stoutste dromen te boven.

Ook leverde het project 6,7 miljoen likes op en 2 miljoen 'comments'. En de verkoop van de gepromote toestellen profiteerde evenredig.

Op festivals werd de campagne onderscheiden met o.a. een Lovie Award en een gouden Effie.

AgeUK ad- How its done?

Project "Jouw leven in Zeeland"

Lees hier meer over dit project, waarbij zowel een geavanceerd online platform, live events, commercials en personal video's samen tot een geweldig resultaat hebben geleid.
Dynamische Facebook en Instagram ads (700 variaties) FB/Insta

Lineaire commercials als leadgen op Concert at Sea

Schematische weergave Personal Video in CRM


Zo kunnen video's bijv. verschillen (oneindig veel variaties) CRM